v.v. Knegselse Boys zit in de coronatijden niet stil
Een springlevende voetbalvereniging die uiteraard ook veel geleden heeft van 2x voetbalseizoenen die beide nooit zijn uit gevoetbald. Ondanks dat er sinds maart 2020 geen voetbal geweest is, en de wedstrijden in september 2020 ook niet noemenswaardig zijn, zijn we niet bij de pakkeneer gaan zitten.
Na vele jaren van investeren in nieuwe leden, goed bezette commissies, grote kleedkamer 5, nieuwe dak, nieuw voegwerk, spouwmuur isolatie, professioneel trainingsmateriaal, nieuwe bestuurskamer en vele andere grote en kleine zaken bleef er 1x onderwerp altijd in de ideeën bus zitten: De verbouwing van de kantine.
De voorbereidingen en ideeën zijn in eigenlijk in een stroomversnelling gekomen sinds de storm in juni 2019, maar vanwege tijdsgebrek en goed plan is de kantine destijds maar provisorisch opgeknapt. Een goede voorbereiding is het halve werk en in voorjaar van 2020 werden er plannen gesmeed voor grootste verbouwing. Maar door de 1e lockdown is besloten om eerst kleedkamer 5 te realiseren en daarna pas de kantine. De ervaringen van het verbouwen van een extra kleedkamer waren een mooie warming-up voor het grotere werk. Hoewel dit eindresultaat tegen de perfectie aanzit, hadden we als bouw comité nog wel wat verbeteren. De voorbereiding moest nog strakker, beter en efficiënter. Na maanden van vergaderen, tekeningen maken, onderhandelen en overleggen zouden we op 10 mei 2021 van start kunnen gaan.
Begin september 2020 hebben we nog volop kunnen genieten van een 5e kleedkamer erbij en ging het balletje eindelijk weer rollen na de 1e lockdown. We hadden we dus weer tijd en nieuwe energie gevonden om ons te kunnen laden voor het grote project. Met hulp van deskundige en een interieurontwerpster zijn we aan de gang gegaan. Een strategisch plan werd uitgetekend en we zouden nog 7 maanden hebben voordat de competitie weer ten einde zou zijn. Tijd genoeg om de uiteindelijke tekening 100% naar ieders zin te hebben, tijd genoeg om een goede begroting op de stellen en tijd genoeg om diverse partijen om tafel te gaan voor externe werkzaamheden. Zo gezegd, zo gedaan! En dus hadden we eigenlijk alles al rond medio november 2020. Fijn dat niemand gras over wil laten groeien in deze commissie. Het plan lag dus klaar en we konden wachten tot maandag 10 mei 2021.
Het plan was nog steeds om vanaf 10 mei te beginnen (dat zou dus eigenlijk vandaag zijn) met het leegruimen van de kantine, daarna in no-time de vloer eruit en starten met andere klussen. Een super strakke planning, die 12 weken zou mogen duren, omdat de competitie in september 2021 weer voor de deur zou staan.
Maar alles verliep toch iets anders….. De 2e lockdown bleef te lang duren. De KNVB en Overheid bleven ons medio december nog steeds aan het lijntje houden dat de competities in het voorjaar nog steeds van start zouden kunnen gaan. Achteraf gezien hebben we een goede keuze gemaakt om alle planningen naar voren te halen. Net voor de kerst hebben we als bouw comité en hoofdbestuur het besluit genomen om per januari te beginnen met alles en zo bij het totale project dus 17x extra weken bij te pakken. Alle vrijwilligers konden eerder aan de gang, maar ook alle externe partijen hadden ruimte in hun agenda. Het zou risicovol kunnen worden als er in het voorjaar toch een hervatting van competitie kwam of dat de Regiocup van de grond zou komen. Niets bleek minder waar, dus alle onze voorspellingen zijn wat dat betreft uitgekomen. Zoals een goede voetballer ooit zei: “Ieder nadeel, heb zijn voordeel”.
Zodoende hebben wij als vereniging de 2e lockdown optimaal weten te benutten met vele vrijwilligers en externe partijen.
Het resultaat van de afgelopen 17 weken mag er dan ook zal zijn. Doordat Rob, John v B, Paul, Hans, Ad en John T alles goed uitgedacht hebben kunnen we spreken van een prima project tot op heden. Uiteraard is dit alleen maar mogelijk geweest door ook de tal van andere vrijwilligers die we regelmatig gezien hebben of die ingepland hebben om hun kwaliteiten tot uitvoering te brengen. Het oranje bloed stroomt in vele aders van ons allen!
Op onze facebook pagina zijn er de afgelopen periode al regelmatig verschillende verhaaltjes en foto’s voorbij gekomen om jullie allemaal op de hoogte te houden van de gang van zaken. Het is immers nog steeds Corona en met lockdown en geringe versoeplingen is het nog steeds niet mogelijk om te veel op het sportpark te mogen verschijnen.
Omdat het vandaag 10 mei is daarom dit bericht. De dag dat we eigenlijk onze seizoen afsluiting achter de rug zouden moeten hebben, de dag dat we na kunnen genieten van de promotie van ons 1e en kampioenschappen van andere. De dag dat we eindelijk onze opvolger van Boyke of the Year zouden weten, de dag dat alle wedstrijden op de Breemakker achter de rug zouden zijn. De dag dat we zouden gaan beginnen met het helse karwij om binnen 12 weken alles te realiseren. Die dag zou het vandaag zijn.
Maarrrrrrrrr…… alles is anders en vandaag is de dag dat de tegelvloer erin gelegd gaat worden. De dag dat we al terug kijken op vele mooie samenwerkingen en vele uren gezellige arbeid.
En wat ons nu nog rest is de verdere afwerking. Beetje texen, bar en lambrisering plaatsen, nieuw meubilair inpassen en alles inrichten. Nieuwe opbergruimte creëren (de oude koeling is er namelijk ook al uit) en in andere bergruimtes nog plafond inmaken. Wat lampjes en rolgordijnen ophangen, maar aldoende men bezig is zullen we meer puntjes op die spreekwoordelijke ‘i’ gaan zetten.
Hoewel de nieuwe dubbele deur ideaal is als rolstoelvriendelijke ingang is dit ook nodig als extra nooduitgang. Maar ook zullen we hier nog een terras. Ideaal voor op zonnige zondagen.
Tot slot zullen we alles goed poetsen en dan heeft iedereen nog een dik verdiende zomervakantie voor de boeg.
We zitten dus prima op schema en naar alle waarschijnlijk zullen we voor de schoolvakantie de laatste hand overal opleggen en kunnen gaan dromen over een succesvol seizoen 2021/2022.
Via deze weg willen we alvast enorme dank uitspreken aan:
- Het hoofdbestuur voor het volledige vertrouwen in alle vrijwilligers
- Het bouw comité voor hun tomeloze inzet
- Alle overige vrijwilligers en kleine comités (gelukkig teveel om op te noemen)
- Charlotte van de Boomen van Vormgenoten
- Drankhandel Elings en AB-InBev
- Kees Pulles van Pulles Grondwerken en Willem Pulles van Hoveniersbedrijf Willem Pulles en collega Frank
- Groenen Groep
- Marty Wijnands en collega’s van Isotras
- Nick van Anrooy van Van Anrooy Glaswerken
- Dennis Methorst en zijn collega’s van Stuc-Combi Stukadoorsbedrijf
- Ellen van de Ven van Sanidrome Van De Ven
- Joost van de Ven van Van de Ven Tegels Tegels en Tegelwerken
- Mark Tops van Tops Montage & Interieurwerken
- René van der Sanden van Solyscreen, Rolluiken, Zonwering en Raamdecoratie B.V.
- John van Bree van John van Bree Grondwerken
- De Arend Horeca- en Project Meubilair
Voor alle foto’s:
https://www.facebook.com/KnegselseBoys
Zoals je ziet en leest is tot dus ver heerlijk om dit nieuwe project te realiseren. Enerzijds doordat we allemaal zelf oranje-bloed in onze aderen hebben, maar ook omdat we iedere keer met tal van enthousiaste vrijwilligers zijn. Maar we zijn er nog niet, dus schroom niet om jezelf aan te bieden of kom gewoon eens kijken.
Met sportieve groeten,
Bouw comité v.v. Knegselse Boys